1. S’aproven per
unanimitat les actes del 26/06/12, 18/07/12, 10/08/12 i 23/08/12.
2. Es dona compte de la
correspondència rebuda i les darreres disposicions normatives publicades en els
butlletins oficials.
3. Es dona compte dels
decrets dictats per alcaldia.
CIU pregunta per la contractació per urgència feta a la guarderia Els
Carrollets, si hi ha hagut algun procés de selecció i quin criteri de selecció
s’ha seguit per contractar a la gent empleada a la guarderia.
L’alcalde contesta que no hi ha hagut cap procés de selecció ni cap
concurs i que el criteri escollit ha estat el de donar continuïtat a les persones que ja treballaven a la
guarderia.
CIU pregunta pel concurs que mitjançant decret d’alcaldia s’ha obert
per la contractació del servei de formació per al personal de la biomassa, i la
posterior resolució atorgant aquesta formació a l’empresa Maderas Soler per
import de 59.500 €.
Des de CIU no està clar com s’estructurarà aquesta formació, a quines
persones es farà, ni si té sentit formar a unes persones per a no saber ni tan
sols si el projecte continuarà, ja que ara, com més endavant s’aprovarà al ple,
no s’adquirirà cap tipus de maquinaria. No es té clar que gastar-se 59.500 € en
formació per a una cosa que no se sap si té continuïtat tingui cap sentit.
L’alcalde contesta que tot està clar, que
ells continuen amb el mateix projecte i que en aquest hi consta la formació i
per tant ells faran la formació. També que hi ha previst la contractació del
personal per part de l’ajuntament i que serà aquest qui el seleccionarà.
100% no veu lògic que una formació que estava destinada a aprendre l’ús
d’una maquinaria, si aquesta no es compra, no té cap sentit fer la formació.
L’alcalde l’hi contesta que la maquinaria pot ser de Maderas Soler o llogada o
amb un altre sistema, que no té perquè ser de l’Ajuntament. Que hi ha molt
Ajuntaments que ofereixen formació.
4. S’aprova el compte general del 2011 amb els vots a favor d’UPTA i
100% i el vot en contra de CIU.
CIU al·lega que als comptes del 2011 hi ha 40.000€ no
comptabilitzats (diferència entre el
preu de la parcel·la del polígon, 140.000 € i el preu que es va pagar i
comptabilitzar, 100.000) . No estan comptabilitzats a cap lloc en els comptes
del 2011, i que ell creu que s’haurien d’haver comptabilitzat aquest 2011.
L’alcalde li contesta que no té raó i que això ja ho faran, segurament,
aquest 2012.
5.S’aprova per unanimitat el
conveni a formalitzar amb les diferents societats de caçadors per l’arranjament
de camins.
6. Es sorteja el guanyador de la televisió en relació al passatemps de
diferències organitzat dins del programa de la festa Major. La guanyadora és
Esther Piñol Vaquer.
7. S’aprova la relació de la mesa de contractació de l’obra de
construcció dels vestidors i accés a la piscina, magatzem, serveis, cantina i
tanca.
S’hi han presentat 10 empreses, d’aquestes 2 han quedat empatades a
punts al primer lloc. S’ha decidit donar-li l’obra a DINAMIC CONSTRUXI FUTURA
S.L.U. perquè oferia millors condicions en les millores d’obra.
Els termes que ha ofert aquesta empresa guanyadora i que puntuaven al
plec de clàusules han estat:
-
Oferta econòmica: 138.859,27€.
-
Garantia de responsabilitat civil aportada:
10.000.000€.
-
Ampliació de la garantia: 24 mesos més els 12 mesos
legals.
-
Millores proposades: valoració de 32.095,98€.
8. Es declara per unanimitat DESERT el procés de contractació del
subministrament de la maquinaria del projecte de la biomassa.
L’alcalde explica que només s’hi havia presentat una empresa i que
aquesta no podia complir amb un dels requisits que es posaven als plecs de
clàusules tècniques, el plaç d’entrega de la maquinaria. Per tant els tècnics
havien considerant oportú emetre un informe desfavorable per a aquesta
contractació.
Segons l’alcalde la seva voluntat era tirar endavant el projecte si la
resta de grups votaven a favor, però al no fer-ho, ells també havien votat en
contra.
Des de CIU i 100% se li recorda a l’alcalde que TOTS els grups van
votar en contra, inclòs UPTA. La causa de votar en contra era que hi havia un
informe desfavorable dels tècnics. Per tant no està bé que es pretengui
responsabilitzar als grups de l’oposició de que no es pugui realitzar la
contractació, ja que el sentit del vot va ser per unanimitat.
Segons l’opinió personal del regidor de CIU, a l’ajuntament ja li està
bé parar aquest projecte, ja que no tenia la voluntat ferma de tirar-ho
endavant degut a la seva més que dubtosa viabilitat i futur. El regidor de CIU
es pregunta que pensaria la gent si l’Ajuntament es gastes 400.000€ en una
maquinaria que no s’utilitzes perquè el projecte quedés parat al cap de poc
temps. Això hauria creat dubtes en l’equip de govern i finalment haurien
decidit no tirar-ho endavant.
L’alcalde qualifica d’infundades les opinions del regidor de CIU i
reafirma la seva voluntat, encara que explica que si tenien dubtes però no per
l’explicat pel regidor de CIU sinó per la incertesa de pagaments de la
Generalitat.
9. El grup UPTA presenta una moció en referència al incompliment per
part del govern del conveni i resolucions del parlament de Catalunya per a la
concertació de 60 places públiques de la residència per a la gent gran de
Batea.
S’exposa tot el procés seguit per la residència i la situació actual,
on s’està pendent de que el govern concerti les places per a poder obrir-la. Es
manifesta que hi ha hagut un seguit d’incompliments per part del govern i que ara
ja és el moment de prendre mesures per tal de pressionar la Generalitat per a
que s’obri. A la moció es proposen accions ciutadanes, acudir al síndic de
greuges, donar publicitat al incompliment i no complir amb les obligacions de
l’ajuntament vers la Generalitat.
100% vota a favor de la moció però demana el canvi d’algunes de les
part per considerar-les inapropiades. Entre elles es canvien alguns adjectius i
es treu la part on s’al·ludeix a que el govern presenti la dimissió.
CIU troba el fons de la moció correcta però si es vol consens demana el
canvi de 2 parts més del text que considera no correctes. No considera que
sigui apropiat entrar en una confrontació amb la Generalitat i fa una reflexió
de les dificultats de tresoreria que hi ha actualment a la Generalitat.
Finalment es permet el vot punt per punt. UPTA i 100% voten a favor de
tot. CIU vota en contra a 2 dels 13 punts de la resolució.
10. Es dona compte de l’informe de morositat de l’Ajuntament.
11. Assumptes d’Alcaldia i Precs i preguntes.
* L’Alcalde felicita la Comissió de festes, la Comissió del motocros i
tots aquells que hagin participat a les festes Majors a les que qualifica com
les millors dels últims anys.
* L’Alcalde fa una exposició detallada de les dietes, indemnitzacions i
quilometratge cobrat per part dels regidors de l’equip de govern. Explica que
és el millor sistema de cobrament ja que per les quantitats de que es tracta no
val la pena fer nòmines. Comenta que ell no ha cobrat res fins al moment aquest
any i que tot es fa respectant la legalitat.
Tot això ho explica perquè des de 100% s’ha demanat informació sobre
notes de despesa i a UPTA li ha sentat molt malament això ja que l’alcalde creu
que 100% està buscant alguna cosa irregular per a poder denunciar-los i ells no
fan res irregular.
A partir d’aquí exposa que la regidora de 100% ha de vigilar quan busca
coses, ja que és ella la que està cometen una actitud “poc ètica, alegal, i
fins i tot il·legal” quan està prestant un servei al Consell Comarcal, ja que
no ho pot fer per incompatibilitat, cobra molt, està posada a dit,…
També li recorda a la regidora de que els regidors han de vigilar els
seus familiars ja que el seu pare està fent una obra sense permís d’obres i
això els regidors no ho han de permetre i que això és responsabilitat seva.
La regidora de 100% exposa que ella com a regidora de l’Ajuntament ha
exercit el seu dret de demanar la informació i les notes de despesa que
consideri oportunes i que el motiu era per informar-se i no per denunciar
l’Ajuntament, que qui ho ha tret en Ple a estat l’Alcalde i no ella.
Respecte a la seva relació amb el Consell explica que és una relació
professional, que ella presta uns serveis al SIAD, factura les hores i no hi ha
cap incompatibilitat. Considera que l’Alcalde no té cap dret de posar-se amb la
seva vida professional i amb el que cobra o deixa de cobrar. També que si el
servei que ofereix el Consell Comarcal té alguna mancança legal això és
imputable al Consell i no a ella.
Respecte al tema del seu pare considera que és “molt baix” treure coses
personals en Ple i que si l’Ajuntament té algun problema amb aquesta persona en
concret , doncs que es dirigeixi a ella i no a la seva filla, que són persones
diferents.
Hi ha diversos torns de rèplica i contrarrèplica .
El regidor de CIU fa el prec a l’Alcalde que el Ple no és el lloc per
treure temes personals dels Regidors, que aquesta és una actitud que no
s’hauria de repetir, i que hi ha altres vies per solucionar coses que atacar
personalment els regidors.
Considera que el que ha passat avui ha estat un “atac preventiu” ja que
l’alcalde s’ha defensat d’una cosa que
ningú li havia retret.
Respecte al que cobren els regidors i l’Alcalde ho considera adequat i
fins i tot poc pel temps que dediquen, però recorda que l’Alcalde SI cobra,
l’únic que passa les seves dietes a final d’any totes juntes.
També fa la consideració que de contractacions a dit se’n fan a tot
arreu, fins i tot a l’Ajuntament de Batea. L’única diferència està en els dits
que contracten que són diferents.
Us penjo les explicacions de la Generallitat respecte a la Residència.
ResponEliminaNota de premsa
26/09/2012 17:08
El Govern recorda que ha ofert solucions a l'Ajuntament de Batea per fer possible el concert de places residencials per a gent gran
Des de l’ICASS s’ha proposat aplanar la inversió financera i iniciar així la concertació de places amb la voluntat de trobar solucions adaptades a la dificultat econòmica del moment
Des de l’Institut Català d’Assistència i Serveis Socials (ICASS) s’ha reiterat la voluntat del Departament de Benestar Social i Família de mantenir la col·laboració financera amb l’Ajuntament de Batea i el seu projecte de residència de gent gran al municipi, però s’ha insistit que la manca de disponibilitat pressupostària no permet a l’ICASS disposar del crèdit suficient per executar la concertació de places en aquests moments. Les dificultats econòmiques agreujades pel deficitari finançament de la Llei de la Dependència i especialment, per l’eliminació de l’aportació per part del Govern de l’Estat del Nivel Acordado, que l’any 2011 va ser de 48 milions d’euros, obliguen l’ICASS a buscar altres vies de solució per aquest tema.
És per això que des del Departament s’han mantingut contactes amb aquest consistori per a trobar solucions satisfactòries. En aquest sentit, s’ha fet una proposta basada en aplanar la inversió financera per tal de possibilitar l’inici de concertació de places. Recordem que l’ICASS paga a través d’una subvenció a l’Ajuntament de Batea 397.121,25 € anuals des de l’any 2010 fins al 2019, per a cobrir el total dels 3.971.212,50 € atorgats per a la construcció i equipament de la residència per a persones grans d’aquest municipi. La proposta, per tant, seria reduir aquestes quantitats anuals, allargar els terminis i destinar part dels diners a la concertació de places.
Des de l’ICASS s’ha recordat també que amb aquesta quantitat el Departament de Benestar Social i Família finança el 100% d’aquesta obra segons un Acord de Govern aprovat el 2 de novembre 2010, un fet bastant singular ja que habitualment l’Administració no finança la totalitat dels projectes.
En tot moment s’han mantingut contactes per a buscar solucions a aquesta qüestió i des de fa dies està fixada una reunió entre el conseller Josep Lluís Cleries i representants del consistori en aquesta mateixa línia. El dia 14 de setembre la directora general de l’ICASS, Carmela Fortuny, va enviar una carta a l’alcalde de Batea insistint en la proposta d’aplanament de la inversió financera i insistint, també en la voluntat del Departament de trobar solucions i poder tirar endavant el projecte.
És per això que Benestar Social i Família lamenta les declaracions d’avui de l’alcalde de Batea amenaçant el Govern, espera que el resultat de les properes converses sigui satisfactori per a totes les parts, però recorda que totes les administracions han de ser conscients de la situació econòmica que viu el país i mirar de col·laborar i sumar recursos per a poder tirar endavant.
Departament/s: Benestar Social i Família
Uff, veig que va estar mogut el ple. Pero hi ha coses que no tenen desperdici. No entenc com certes coses se poden dir i no haigue consecuencies:
ResponElimina1.-La regidora de 100% reconeix que lo seu contracte en lo consell comarcal te "mancaces legals".... i aquí no pase res!! A un pais normal(alemania, inglaterra), ya estarie a la PUTA CALLE!
2.-Desde l'ajuntament se li amença dient que son pare fa obres ilegals. Pues si son ilegals se li fot una multa!!! o es que son pare pot fer el que vulgue... denunciar a l'ajuntament..... Aquí el regidor de urbanisme hauria de estar a la PUTA CALLE! perque no aplica a tots la mateixa llei.
3.-Es dona per fet que se fan les contractacions a dit a tot arreu i aquí no pasa res!!!!!!!! pues tots a la PUTA CALLE!!
Pareix mentida, que en un poble tan petit,i lo que se pot dir, fer i ROBAR!!!!!
Ara haurem de investigar qui son els DINAMIC CONSTRUEXI!
Au, bona tarde
Un parell de puntualitzacions:
Elimina1- Quan és diu que hi ha un servei al Consell Comarcal amb "mancances legals" es refereix a que falta un tràmit administratiu. Això no desmereix el servei, qui l'utilitza o a qui es contracta per fer-lo.
També dir que aquesta és el punt de vista de UPTA.
2- Les contractacions a dit es fan i es seguirant fent. L'administració normalment agafa aquest camí per realitzar les anomenades contractacions d'urgència. El problema radica quan passen per contractacions d'urgència contractacions que realment no ho són. També s'ha d'entendre que per agilitat i rapidesa aquest tipus de contractacions són necessàries.
Un altra cosa és com és fan: hi ha gent que ho fa per curriculum, altra per ofertes conómiques i altres perquè es coneix a les persones, per amistat, per compensar favors i ves a saber quantes coses més.
Els motius es solen solapar i així es pot suposar però moltes vegades és difícil diferenciar.
És una de les coses del sistema que s'hauria de millorar i posar-hi més trasparència.
Pues jo no ho veig així:
Elimina1.-Si te "mancances legals" es que no es legal!!! i punt!!no soc ningu per valorar si el serveix desmereix o dixar de desmereixer.
2.-Les contractacions a dit, crec que s'han de limitar al mínim, sino es origen de corrupteles. El refran diu "La mujer del César tiene que ser casta y parecerlo"!!!!
3.-de les obres ilegals no teniu res a dir?
Pero bueno, ja veig que intenteu justificar tot el que fan. Potser tots sou del mateix partit? i al pleno només feu teatret!! deu se aixo.-
L'autor ha eliminat aquest comentari.
EliminaQue diguis que des de CIU Batea ho intentem justificar tot ja te tela...
EliminaExplicar el que passa no és justificar.
1- Si entrem amb el de mancances legals podriem entrar amb moltes coses, per exemple, l'Institut encara no té tots els documents definitius perquè hi ha problemes amb la tramitació de final d'obra. Aleshores que s'ha de fer, tancar-lo??. Jo crec que no. El que s'ha de fer és arreglar els tràmits que falten. El mateix és el que passa amb el servei del SIAD al Consell. I tinc constància de que això s'està fent.
2. Tens raó.
3. Nosaltres només sabem d'obres il•legals ( o no) el que es va dir al ple. Si n'hi ha alguna s'ha de regularitzar. I el procediment per fer això ha de ser igual per a tots. En ple de l'Ajuntament no ha sortit mai cap qüestió d'aquestes, això és tasca de la gestió diaria que es porta a l'Ajuntament.
El que crida l'atenció és el tracte desigual: que a alguns se'ls avisi en persona o per carta i als altres es digui en Ple per a que la qüestió sigui pública.
Ja se que això del reconeixement als que posen el seu temps a l'Ajuntament no es porta molt avui en dia,no busquem això, però d'aquí als teus comentaris també n'hi ha un bon tros.
El que a tu et sembla teatre, a alguns de nosaltres ens consta alguna hora de dormir, algun enfrentament personal i males cares. Així que et puc assegurar que de teatre res de res. I no, no tots som iguals.
Pareix que a Paladella ja no li surten les coses… al final s’acabara destapant tot, no pot ser que li surtiguen les coses sempre tan be, dient les veritats a miges i amagant les coses que li pareixen per poder recaptar vots…
ResponEliminaLa residencia no se obrira perque ja se va fer tot malament des de un principi, només pa que pogues dir que farien una residencia avans de les eleccions... ara pot anar sortint per la tele i fent mossions, la faena mal feta no porta a cap puesto!!
La biomassa no tire, ara no se compre la maquinaria i encara done la culpa als altres partits? Que digue la veritat de tot! Pa que li donen 60000€ a Maderas Soler pa formar gent si no tindrem maquinaria?? Aixó fa olor a de tot menos a honestidad!!!
Mos podria dir quan queda del famos romanen de tresoreria, si sa polit tot lo milio de euros o encara li queda algo... (mos quede algo, que son los impostos de tots los bateans i bateanes)
Res xiquets, los nervis estan a flor de pell, ja se veuen los fils sense caps, i aixo u paga en los demes regidors acusan los de coses pa desvia lo tema!
Qui es ell pa dir lo de donar treball a dit, si no fa res més que feu en totes les faenes que dona l’ajuntament pa guanyar vots... i lo que cobra una persona? ell que presumix de no cobrar nomina i resulte que u cobre tot junt a final de any, amagan???
Anims i tot lo demés, que pinten bastos!
tranquin anonim del dia 28, a les 18:16. Hi ha una frase que diu "perro no muerde a perro", no pasará res,..... i no pasará res per aixó:
ResponElimina1-De quin partit te carnet el sr. paladella? de quin partit es i ha sigut tota la vida la persona que fa obres ilegals? pues si, quina casualitat, del mateix, psc.
2-Si la señora regidora te un contracte en "mancances legals" i reconeix que está posada a dit. Si la van posar a dit no será per algun motiu polític? com per exemple el partit politic de son pare?
3.-qui agarre obres del poble, pues lo germa de la regidora i abans son pare, que a la vegada era regidor!!!
4-aqui tots estan pal que estan, pa la seua buchaqueta, se diran lo nom del barque, pero no se faran mal, perque en "lo menja no se jugue"
Com mes miro los plens, mes fastic me fa tot!! tots estos faran bo a francisquet.
No puc entendre esta polemica en la regidora de 100%... Aixó es lo més important del ple??
ResponEliminaEfectivament Paladella ha aconseguit lo seu objectiu: tirar draps bruts pel que fa a la regidora i que tothom només parli d'aixó i es deixi de banda temes importants com es la biomassa i la residencia, entre d'altres...
I ara, a l'anonim del 2 d'ctubre 15:15h:
1. Estàs barrejant conceptes, al meu parer, i no se et quedes en la conclusió adequada...
2. Potser primer de tot s'hauria de definir quines son les mancances legals del contracte i si es una qüestió greu, com ens diuen des de CIU, pot resultar ser un tràmit insignificant. I lo de posar-la a dit? Potser s'hauria d'esbrinar quantes dones advocades hi ha a la nostra comarca per donar aquest servei... segur que no hi ha gaire competencia!!
3. Lo germà de la regidora no es va quedar el concurs de l'enllumenat del poble, sinó uns de fora. Crec que el més normal es que si hi ha una empresa del poble que es prou competent per fer el treball, no s'hauria de donar a gent de fora... al fi i al cap, aquesta empresa dona feina a jovent del poble.
4. No vec a tots els partits que vagin en la mateixa direcció... Com diu CIU la politica municipal treu hores de son, si més no de temps lliure, i no s'ha de menysprear la feina que es fa a ningú. Els regidors inverteixen hores seues pel bé del poble, crec, i no per la "seua buchaqueta" com molts creuen (els que més ho creuen són los que mai han colaborat desinteresadament pel bé comú).
Una mica més de constructivisme i menys paraula fàcil que no serveig per a res.
Aquest article pareix escrit per una persona que "no te la pell de política", però que s'ha posat a la política per il.lusió :-) que bonic.... que idealista...et donem les gràcies pel teu altruisme, sort de gent com tu...
EliminaSi no vols pols no vaigues a la era!!! diuen al poble!!
Una observació: Que el germa no s'haigues quedat el concurs no passa res, que penso que indirectament ha fet totes les obres del poble!!!! o es per això que ha començat tota la guerra???
Aquest escrit esta fet per una persona fora de la politica, pero en arrimats a dins. Potser es per la juventut, lo de idealista i bonic,vull dir, o potser es que fent vida fora poble no estas tan acostumat a conviure tan d'aprop en estos rifi-rafe, critiques constants, la política a nivell local.
EliminaVaja, veig que esta animadeta la cosa, sembla un "etern retorn", un ja vist "deja vu", bé no pot ser com diuen per ací que tot li vagi bé i perfecte ... mitges raons, mitges explicacions i tots "amb faltes i mancances", menys jo...
ResponEliminaa) Ha canviat la secretària? Anna Mestre
b) Ha canviat el regidor José Antonio Requena San Felipe?
Bé, fins una altra estoneta.
Sempre igual, sempre la mateixa comèdia... perquè sap tan de greu que la oposició faci oposició, perquè crispa tant que l'oposició demani explicacions i demani relacions i vulgui comprovar coses? que no és la seva feina, al menys part de la seva feina?,davant les preguntes sempre ATACS per resposta, davant les preguntes el que volem son respostes a les preguntes; davant els punts d'un Ple, volem que es tractin els punts prèviament comunicats i establerts... és tant difícil això???? El Ple d'un Ajuntament ha de tractar temes MUNICIPALS que afecten als veïns i als interesos comuns del poble, i en aquest poble algú està perdent el nord. Algú l'ha comparat amb un "reality show" i no va molt desencaminat...
ResponEliminaUna observació: PAREIX QUE LA UNICA OPOSICIÓ SIGUI CIU, o almenys és l'unic que es pren la molèstia de fer un resum dels plens en el seu blog i deixa que es pengin pensaments de la gent.
ResponEliminaEls de 100x100, pareixen 0x0, van començar molt forts, però es desinflen, desinflen.... un bufff