dijous, 12 d’abril del 2012

PLE 29/03/2012 (3ªpart)

9- S’aprova per unanimitat la modificació de les Normes Subsidiàries per incloure l’ús de celler de vi en clau 1. Es tracta de que al casc antic de Batea s’hi pugui fer cellers de vi. S’aprova a pesar de que hi ha un informe desfavorable per part de Cultura.

10- Es designen els següents representats de l’Ajuntament a òrgans col•legiats:
- Consorci Intercomarcal d’Iniciatives Socioeconòmiques: Joaquim Paladella.
- Consorci per a la Gestió de Residus Municipals: Francesc A. Brio.

11- S’aprova per unanimitat un conveni de col•laboració amb l’empresa Ekipolis per la recollida dels residus tèxtils i d’oli domèstic usat.

12- S’aprova per unanimitat un conveni de cooperació entre El Consell Comarcal de la Terra Alta i l’Ajuntament de Batea per l’adhesió al Pla d’Assistència i suport en matèria de Protecció Civil.

13- S’aprova per unanimitat una moció en defensa de la proposició de llei “Defensem l’escola en català”.

14- Informació de l’Alcaldia sobre el contracte d’abastament d’aigua potable amb l’empresa CASSA. Es torna a tractar el tema ja parlat en ple de 15/03/12 ja que en aquell Ple no hi havia televisió. Es donen els mateixos arguments.

15- Assumptes d’Alcaldia.
S’agraeix a Pilar Guimerà la cessió d’uns exemplars del Quijote a la Biblioteca Municipal.
S’agraeix a Pedro Rams la cessió per al museu local d’una làpida d’un soldat alemany de la guerra civil.

16- Precs i preguntes.

100% demana que les actes publicades a la web de l’Ajuntament siguin les definitives o que en tot cas s’hi posi que només són un esborrany.

CIU demana explicacions sobre una factura pagada en Junta de Govern Local de 2.496’96 € al restaurant Ca l’Antoni en concepte de pre-Nadal del Casal d’Avis.
L’explicació és que: és el que és, el pre-Nadal dels Avis.
El regidor de CIU pregunta que com pot ser que es pagui això quan els avis que van anar al pre-Nadal van pagar el sopar.
La resposta és que, en tot cas, els avis van pagar aportacions al Casal d’avis i no pel sopar.

CIU fa el prec que en properes contractacions de personal es faci més publicitat per a la gent interessada, ja que en les últimes contractacions fetes per l’Ajuntament, les de la guarderia i recentment en la de vigilant, hi ha hagut poca o nul•la informació per a la gent i no tots han tingut les mateixes possibilitats.
Respecte a la plaça de vigilat, l’Alcalde contesta que, s’ha contractat a la persona en concret perquè aquesta va participar en un procés de selecció fa 2 anys i per tant han cregut oportú assignar aquest lloc de treball per aquests antecedents.
El regidor de CIU reitera el seu prec perquè en properes contractacions de personal es faci d’una forma més transparent per a tot el poble ja que potser hi havia més gent interessada.

PLE 29/0312 (2ª part)

8- S’aprova el PRESSUPOST MUNICIPAL per al 2012 amb el vot a favor d’UPTA i en contra de 100% i CIU.
S’aprova les bases d’execució, la plantilla orgànica i la relació de llocs de treball per al 2012 amb el vot a favor d’UPTA, l’abstenció de CIU i el vot en contra de 100%.

L’equip de govern presenta un powerpoint on va exposant les grans xifres de la liquidació del pressupost 2011 i del pressupost del 2012.

RESUM DE LA LIQUIDACIÓ EL 2011
Pressupost definitiu de despeses: 3.494.239’85
Obligacions reconegudes: 2.269.138’42
Pagaments realitzats: 1.889.720’67
Obligacions pendents de pagament: 379.417’75
Obligacions pendents d’altres exercicis 445.144’19
Pagaments realitzats d’altres exercicis: 329.604’81

Pressupost definitiu d’ingressos: 3.494.239’85
Drets reconeguts: 2.234.444’41
Recaptació neta: 1.437.969’56
Drets pendents cobrament: 796.474’85
Drets pendents d’altres exercicis: 679.635’06
Recaptació d’altres exercicis: 319.666’61

RESULTAT PRESSUPOSTARI 2011: -34.694’01 . (Ingressos 2011 – despeses 2011)

ROMANENT DE TESORERIA a 31/12/2011: 709.748’33 (el que tenim en caixa + el que ens deuen – el que devem - partides compromeses de despesa).

RESUM PRESSUPOST 2012
INGRESSOS 1.676.492’40
Impostos: 342.391’05
Taxes, sancions i col•laboracions: 346.728’21
Transferències corrents: 651.738’13
Ingressos patrimonials: 85.084’19
Subvencions per inversions: 250.550’87

DESPESES 1.676.492’40
Despeses de personal: 506.082’43
Despeses de bens corrents i serveis 862.878’46
Despeses financeres 3.000
Transferències corrents: 67.900’34
Inversions reals: 236.631’23

Principals punts a remarcar en els ingressos:
- Increment recaptació de l’IBI urbà en aproximadament un 10% per una llei feta per govern central.
- Canvis en recaptació ICIO i taxa municipal de residus construcció per les modificacions fetes en aquest impost a les ordenances municipals.
- Increment significatiu ingressos per la taxa guarderia per l’augment fet de la ordenança que regula aquest servei.
- Increment ingressos pavelló degut a que ara ja no es porta com una concessió.
- Partida de 70.000€ previstos per ingressos Biomassa.
- Ingressos servei agricultura. La subvenció per aquest servei desapareix, es preveuen 15.000€ per una possible compensació pel servei que mantenim, encara que no es sap del segur.
- Disminució ingressos de la participació en els tributs Generalitat i subvenció guarderia.
- 60.962’13 € d’ingrés com a cànon compensatori a pagar per la concessió del servei d’aigües a CASSA.
- Ingressos per subvencions més significatives: 61.475€ ( PUOSC) vestidors piscina i magatzem, 121.655’87 (PAM) vestidors piscina i magatzem, 59.000€ (PAM) per manteniment.
- Altres partides d’ingressos significatives: % ingressos Estat 279.040’68, % ingressos Generalitat 77.729’23, aportacions empreses eòliques 139.000.


Principals punts a remarcar en les despeses:

- Disminució despesa personal degut a que l’any anterior es va comptabilitzar el personal de la Biomassa. Sense tenir en compte aquest fet incrementem el personal contractat que no té una subvenció directa (guarderia, servei agricultura i pavelló).
- Partida de 18.000 € per als diversos contenciosos que te l’Ajuntament.
- Contenció en moltes de les partides de despesa corrents.
- 13.000 € per a realitzar una festa del vi.
- 100.600 € en una partida anomenada despeses imprevistes i funcions no classificades. Segons s’explica aquest import està destinat a la inversió del magatzem de biomassa, però s’ha considerat millor ficar-ho així.
- 21.249’82 € en la creació d’una nova subvenció per la neteja dels boscos de la biomassa.
- Desaparició de l’ajut per llibres.
- Disminució de les subvencions a les entitats del poble. En especial destacar la eliminació de la subvenció a “La Germandat”.
- Inversions: vestidors piscina, magatzem,... 192.769’34 , equipament gimnàs 4.000, parc saludable 5.200, redaccions projectes i direccions obra 30.000, adquisició fotocopiadora 4.661’89.
- Altres partides de despesa significatives: reparacions instal•lacions municipals 85.000, enllumenat públic 73.000, festes majors 42.000, serveis neteja 45.000, serveis recollida brossa 90.000.

La radiografia general feta per l’equip de govern és que la situació de les finances municipals és bona encara que hi podria haver problemes de liquiditat si, en especial, la Generalitat, no paga els deutes que té contrets amb l’Ajuntament. Es posa l’accent en el romanent de tresoreria i en que no es te cap crèdit en entitats financeres. Les despeses que s’han de fer per la biomassa es trauran del romanent i dels 100.600 de la partida de despeses imprevistes.

CIU realitza un vot negatiu als pressupostos degut a que la política de l’equip de govern segueix sent la de no intentar un consens previ.
No s’entén la reducció de subvencions a totes les entitats quan per altra part se’ls hi demana més col•laboració, en especial per fer una nova festa, la festa del vi.
No s’entén la eliminació de la subvenció a “La Germandat” quan aquesta era solament de 1.000€. En aquest punt sorgeix la discussió de que s’ha eliminat aquesta subvenció perquè en la passada junta de la Germandat no és va explicar tota la veritat de la col•laboració de l’Ajuntament amb aquesta entitat i que la junta de la Germandat fa moltes vegades política. El regidor de CIU exposa que els problemes amb la germandat fa anys que duren i que ja han passat diversos presidents i els problemes persisteixen, en canvi l’alcalde és el mateix pel que qui fa política són els polítics, és a dir, l’Ajuntament.
Tampoc no s’entén que hi hagi una partida de 100.600 € amb el nom de despeses imprevistes, encara que es digui que ha de ser per a la biomassa. Això és una evidència que amb el pressupost es pot fer el que convingui.
No s’entén perquè al 2011 no es va aplicar l’ajut per a l’adquisició de llibres i al 2012 desapareix. Al respecte es considera que l’opció proposada en el seu moment per CIU de reutilització de llibres era l’adequada i així s’ha demostrat, ja que el mateix alcalde considera el procediment de l’ajut que van fer massa feixuc.
No s’entén com és que en la liquidació del 2011 la partida dedicada a l’adquisició de la parcel•la sigui de 80.000€ i en canvi la factura pagada sigui de 124.789’99€. On consta la diferencia?
Hi ha una discussió per les xifres del romanent que tenim, ja que l’alcalde considera que és de quasi 1.000.000€ i en canvi ALS PAPERS DE L’AJUNTAMENT el romanent és de 709.748’33. Els números són bons pel que no cal dir coses inexactes.

100% també vota en contra dels pressupostos per diverses raons: no voluntat per pactar els pressupostos, inexactitud en algunes partides, no estar d’acord amb la inversió dels vestidors i magatzem de la piscina,... A més troba que les dietes per càrrecs electes haurien de ser en nòmina i no per indemnitzacions.

dimecres, 11 d’abril del 2012

PLE 29-03-12 (1ª part)

1- S’aproven per unanimitat les actes del 19/12/11, 10/01/12, 31/01/12, 15/03/12 i 15/03/12.
100% esmena un error en una votació i CIU esmena dos punts en que el resum de les actes no era l’adequat. S’accepten però l’alcalde comenta que els resums són resums i que per tant no s’ha d’entrar a la dinàmica d’esmenar actes.

2- Es dona compte de la correspondència rebuda i últimes disposicions normatives publicades en butlletins oficials.

3- Es dona compte dels Decrets dictats per Alcaldia.

CIU demana explicacions sobre els següents decrets d’Alcaldia:

- Decret pel que es revoca la competència de contractació de la Junta de Govern Local de contractar contractes i concessions quan no es superi el 10% dels recursos de l’Ajuntament.
Segons s’explica ara la competència serà únicament de l’Alcalde ja que era un problema de gestió que ho fes la Junta de Govern Local.

- Decret en que s’acorda comparèixer i interposar-se al recurs contenciós-Administratiu presentat per l’empresa Transcornejo.
Segons s’explica Transcornejo a recorregut la sentència judicial corresponents a la finalització de l’Institut.

- Decrets
Data 21/12/2011 en que es valoren les ofertes per finalitzar l’Institut.
Data 22/12/2011 en que s’adjudica la finalització de l’Institut a Construcciones Maella.
Data 30/12/2011 en que es certifica la finalització d’obres de l’Institut.
Es pregunta que com pot ser que en 10 dies es concedeixi l’obra i es certifiqui el seu acabament quan es ben evident que les obres van durar almenys fins al març.
La resposta de l’Alcalde és que si l’arquitecte va certificar l’obra el 30/12/2011 és que l’obra estava acabada en aquella data.
El regidor de CIU mostra la seva estranyesa per aquesta situació.

4- Es dona compte de l’informe de morositat de Secretaria.

5- Es dona compte del certificat de la relació de factures d’acord amb el RD 4/2012.
Factures que deu l’Ajuntament amb morositat. Totes les factures que s’inclouen aquí són de:
• SAGESA: ja que es va acordar que fins que no pagui la Generalitat no es paguen aquestes factures.
• Tecnoinstal•lacions: Factures que no es van pagar el 2011 per no tenir partida suficient i que es pagaran el 2012.

6- S’aprova l’expedient de reconeixement extrajudicial de crèdits amb l’abstenció de CIU.
Pas necessari per a integrar les factures de Tecnoinstal-lacions no pagades el 2011 al pressupost del 2012.

7- Es dona compte de la liquidació del pressupost 2011. (Es tracta juntament amb el punt 8).

dimarts, 20 de març del 2012

PLE EXTRAORDINARI 15-03-12

1- Desestimació de la petició de CASSA en la que s’insta a l’Ajuntament de Batea a la tramitació d’un expedient de liquidació del contracte de concessió del servei municipal d’abastament d’aigua potable al municipi de Batea formalitzat el 25 de febrer de 2002.

S’explica que l’empresa CASSA ha sol•licitat NO CONTINUAR amb el servei d’aigua a Batea al•legant que no li surt rentable econòmicament, però que segons el contracte firmat el 2002, si no es volia continuar amb el servei, s’havia de comunicar 1 any abans. Com això no s’ha fet així, tot al contrari, CASSA havia demanat fa poc una revisió de preus, l’ajuntament considera prorrogat el contracte durant 5 anys més.

Segons explica l’Alcalde, tot és una qüestió d’interessos, en la que CASSA busca que s’apugin els preus del servei d’aigua i l’ajuntament, no torbant-ho justificat, no accepta. La posició de l’ajuntament és de fer complir el contracte signat el seu dia.

El regidor de CIU pregunta si l’ajuntament sabia alguna cosa amb anterioritat ja que tot ha estat molt ràpid i si s’ha plantejat la possibilitat de trobar un terme mig entre les dos posicions: sense perjudicar l’ajuntament, fer una prorroga de 1 o 2 anys, i no de 5, ja que fer continuar una empresa a disgust durant 5 anys és molt temps, i això pot acabar perjudicat els usuaris del servei d’aigües.

L’Alcalde li contesta que no sabien res, que la seva posició és fer complir el contracte signat al seu dia i que no continuar seria lesiu pels interessos de l'Ajuntament. També que el pròxim dia quan hi hagi la televisió al Ple tornarà a tractar el punt perquè la gent ha de saber que passa.

S’aprova desestimar la petició de liquidació del contracte amb el vot a favor d’UPTA i 100% i l’abstenció de CIU.

En aquest moment l’Alcalde qualifica com a “lamentable” l’abstenció del regidor de CIU i li critica el seu vot.

El regidor de CIU acusa l’Alcalde de manipular les seves paraules i d'interpretar-les al seu gust. S’ha abastés perquè volia saber amb més profunditat la posició de l’empresa per a saber quin era el problema exactament i tindre les dos versions dels fets.

Seguidament es celebra un altre ple extraordinari per tractar un únic punt:

1- S'acorda per unanimitat l'adhesió de l'Ajuntament al Pla d'Assistència Financera local.

La Diputació i la Generalitat han signat un conveni pel qual la Diputació avançarà als municipis diners d'algunes partides que la Generalitat deu als municipis, quedant-se la Diputació com a garantia el dret de cobrament d'aquests deutes.
L'import acollit a aquest Pla per part de l'Ajuntament de Batea és de 75.804'76 Euros.
Els 3 grups a l'Ajuntament coincideixen en que és beneficiós rebre diners que se'ns deuen, però que la fórmula trobada d'anar passant crèdits entre administracions (Generalitat-Diputació) és dolenta a llarg termini.

divendres, 3 de febrer del 2012

OPINEU SOBRE EL TANATORI

L’Ajuntament té la intenció de construir un tanatori a Batea. Aquest és un servei que des de CIU portaven al programa electoral i per tant veiem amb bons ulls.

La idea que s’ha plantejat per part de l’equip de govern és que l’Ajuntament posaria els terrenys i una empresa concessionària seria la que pagaria les obres i un cànon anual i seria ella la que portaria tota la gestió del tanatori.

Des de CIU el sistema de concessió ens sembla bé (a falta de concretar els detalls) i el que no tenim tant clar és la possible ubicació. Per exemple es podia aprofitar algun edifici actual (Creu Roja?) o comprar algun terreny nou?.

La idea està encara concretant-se i per tant és ara quan tots hi podem dir el que opinem, i des d’aquí us demanem que opineu al respecte. Tant sobre el sistema de gestió, com de la possible ubicació del tanatori, o si ho trobeu necessari o no.

Us agraïm les vostres aportacions.

PLE EXTRAORDINARI 31-01-2012

1- S’aprova per unanimitat la modificació del quadre de tarifes de l’ordenança de policia i bon govern de sancions de trànsit per a adaptar-lo al quadre facilitat per BASE (Organisme de gestió d’ingressos).
Per tal de que BASE pugui fer la gestió de les multes s’ha d’adaptar els imports que es van aprovar a l’últim ple a les que són d’aplicació general.
Els canvis es resumeixen en:
- Les infraccions lleus i greus s’adapten al que diu la normativa general de trànsit.
- L’import de les sancions lleus passa de 100€ a 50€, quedant amb 25€ quan es paga amb reducció.
- El termini de pagament voluntari queda en 20 dies.
L’alcalde comunica que mentre BASE no porti la gestió ho farà el mateix Ajuntament i que ja s’ha posat i cobrat alguna multa.

2- S’aprova per unanimitat la suspensió de la tramitació de l’expedient de modificació dels límits poligonals de la Unitat d’Actuació nº12.
Segons l’Alcalde la proposta de modificació es paralitza ja que hi ha un dels veïns que ho ha sol·licitat, i, fins que no hi hagi acord entre tots els veïns no es pot tirar endavant amb aquesta modificació (havia de ser per unanimitat de tots els veïns).
Preguntat l’alcalde pel regidor de CIU si això no és sabia abans d’iniciar la tramitació es respon que no, que es pensava que tots hi estaven d’acord.

3- Assumptes d’Alcaldia.
- L’alcalde informa que ha mantingut contactes amb els responsables de la Generalitat per tal que li confirmin la data d’obertura de la residència i aquests li han dit que serà a l’abril.
El tema de la llum de la residència ja està solucionat i ara només falta la instal·lació d’una caldera de biomassa que es farà properament.
El regidor de CIU pregunta sobre el responsable de la contractació del personal per a la residència. L’alcalde contesta que és SAGESA i que l’ajuntament no hi està implicat.
A pregunta de 100% l’alcalde també clarifica la qüestió sobre la “llista d’espera” que s’està fent amb la gent que voldria entrar a la residència. Sobre aquest aspecte explica que, el que fa l’ajuntament, és informar i assessorar la gent per a que, quan s’hagin de fer els papers, ja hi hagi feina avançada.

- L’Alcalde fa un recordatori del malament que estan les finances a nivell general i en especial les de molts ajuntaments. De moment Batea va tirant i la Generalitat li ha confirmat que ha fet un pagament de 280.000 € corresponents al Pla d’obres del 2009-10.
Aquest pagament es farà a través del Consell Comarcal de la Terra Alta, per tant, l’Ajuntament estarà a sobre del Consell Comarcal per a que paguin tan aviat ho rebin.

- Properament es farà un concurs públic per tal de contractar el servei de manteniment de tot l’enllumenat públic de Batea.
S’estan redactant les clàusules per intentar que hi puguin concursar les empreses del poble.
El concurs serà per procediment obert i sortirà per aproximadament uns 22.000 € + IVA.
Es demana paciència per les possibles deficiències actuals i que es solucionaran una vegada s’acabi aquest procés.

- L’equip de govern té la intenció de construir un tanatori, ja que creu que és una cosa necessària per al poble. La seva intenció és que l’Ajuntament posi els terrenys i que una empresa concessionària, a més del cànon per la prestació del servei, pagui les obres del tanatori i sigui qui porti la gestió del servei.
S’ofereix als grups de l’oposició que poden aportar idees sobre aquest tema perquè encara s'està concretant tot.
Preguntat pel regidor de CIU sobre la ubicació dels terrenys per fer el tanatori l’alcalde respon que encara no s’han decidit.

- El regidor de CIU pregunta sobre l’estat del projecte de la Plaça d’Espanya (Botera de dalt) ja que s’han presentat unes al·legacions per part de més de la meitat dels veïns de l’esmentada plaça en el que demanen la retirada del projecte i la presentació d’un altre projecte que reculli les seves peticions.
El regidor de CIU considera que en el text d’al·legacions n’hi ha de més encertades i n’hi ha d’altres que no tant, però quan es fan unes obres i més de la meitat dels veïns hi està en contra potser s’hauria de replantejar el tema.

L’alcalde respon que les al·legacions presentades són més de caire polític que una altra cosa; que l’equip de govern té pendent de resolució d’aquest tema, però que de totes formes la qüestió de decidir si es fa aquesta plaça o no depèn de l’Ajuntament; que consideren que es un projecte de poble i no només dels veïns de la plaça; que no entén com és que els veïns van dir que sí en la reunió que van tenir i ara volen retirar el projecte; que això té un cost econòmic i que hi ha moltes contradiccions; també que es farà un projecte amb cara i ulls o no es farà res i que els projectes de La Botera de baix i La Botera de dalt van lligats ja que ho consideren un mateix espai i per tant han de ser del mateix estil constructiu.

100% considerà que es important que més de la meitat dels veïns hagi signat les al·legacions i que hi ha qüestions tècniques que s’haurien de tornar a revisar.

L’alcalde conclou dient que l’assumpte està pendent de decisió i que parlarà un altre cop amb els veïns i considerarà les al·legacions.

- El regidor de CIU demana que per al pròxim Ple es pugui tenir llesta tota la documentació del projecte de la Biomassa ja que actualment no tenen informació de com poder valorar el projecte. Que la gent pregunta sobre el tema i no se sap quin futur té.

L’alcalde contesta que s’està fent però que comporta molta feina administrativa, de totes formes ja se sap com està el projecte ja que sempre ha informat de tot i no ha canviat res del que estava previst.
Que l’empresa segueix el projecte i que hi ha 2 persones del poble que hi treballen amb previsió de que puguin ser més; que volen posar la compra de maquinaria en els pressupostos del 2012 i que tot ha anat raonablement bé.

El regidor de CIU reitera que tant com ell personalment, com molta gent del poble consideren que hi ha falta d’informació en aquest tema i l’únic que es pretén es poder valorar com ha anat amb dades concdretes.

El grup de 100% realitza varies preguntes del tema de la Biomassa, reiterant en la idea de que hi ha qüestions no han quedat clares, com la retirada de la biomassa del terme, el preu de la biomassa que pagarà l’empresa,…

L’alcalde torna a insistir en que això ja s’ha explicat i que res a canviat respecte al que estava previst i que el projecte continua endavant. L’empresa té un temps determinat per retirar la biomassa del terme i pagarà el que es va aprovar en el seu moment.

divendres, 13 de gener del 2012

PLE EXTRAORDINARI 10/01/2012

1- S’aprova per unanimitat la delegació a BASE de les competències municipals relatives a la gestió i recaptació de les sancions de la llei sobre trànsit, circulació de vehicles a motor i seguretat viària.
BASE és l’òrgan de la diputació que ja gestiona la majoria d’impostos i taxes (IAE, Contribució, Impost sobre vehicles,...)
El regidor de CIU pregunta qui serà l’encarregat d’imposar les sancions de tràfic. L’alcalde contesta que serà la vigilant municipal per delegació seva, ja que la potestat d’imposar sancions la té l’alcalde. També, i donat el cas, planteja la possibilitat de delegar en altre personal més endavant.

2- S’aprova per unanimitat el calendari de cobraments de taxes i preus públics per a l’exercici 2012.
Es manté el mateix calendari de pagaments que en anys anteriors.