dijous, 12 d’abril del 2012

PLE 29/0312 (2ª part)

8- S’aprova el PRESSUPOST MUNICIPAL per al 2012 amb el vot a favor d’UPTA i en contra de 100% i CIU.
S’aprova les bases d’execució, la plantilla orgànica i la relació de llocs de treball per al 2012 amb el vot a favor d’UPTA, l’abstenció de CIU i el vot en contra de 100%.

L’equip de govern presenta un powerpoint on va exposant les grans xifres de la liquidació del pressupost 2011 i del pressupost del 2012.

RESUM DE LA LIQUIDACIÓ EL 2011
Pressupost definitiu de despeses: 3.494.239’85
Obligacions reconegudes: 2.269.138’42
Pagaments realitzats: 1.889.720’67
Obligacions pendents de pagament: 379.417’75
Obligacions pendents d’altres exercicis 445.144’19
Pagaments realitzats d’altres exercicis: 329.604’81

Pressupost definitiu d’ingressos: 3.494.239’85
Drets reconeguts: 2.234.444’41
Recaptació neta: 1.437.969’56
Drets pendents cobrament: 796.474’85
Drets pendents d’altres exercicis: 679.635’06
Recaptació d’altres exercicis: 319.666’61

RESULTAT PRESSUPOSTARI 2011: -34.694’01 . (Ingressos 2011 – despeses 2011)

ROMANENT DE TESORERIA a 31/12/2011: 709.748’33 (el que tenim en caixa + el que ens deuen – el que devem - partides compromeses de despesa).

RESUM PRESSUPOST 2012
INGRESSOS 1.676.492’40
Impostos: 342.391’05
Taxes, sancions i col•laboracions: 346.728’21
Transferències corrents: 651.738’13
Ingressos patrimonials: 85.084’19
Subvencions per inversions: 250.550’87

DESPESES 1.676.492’40
Despeses de personal: 506.082’43
Despeses de bens corrents i serveis 862.878’46
Despeses financeres 3.000
Transferències corrents: 67.900’34
Inversions reals: 236.631’23

Principals punts a remarcar en els ingressos:
- Increment recaptació de l’IBI urbà en aproximadament un 10% per una llei feta per govern central.
- Canvis en recaptació ICIO i taxa municipal de residus construcció per les modificacions fetes en aquest impost a les ordenances municipals.
- Increment significatiu ingressos per la taxa guarderia per l’augment fet de la ordenança que regula aquest servei.
- Increment ingressos pavelló degut a que ara ja no es porta com una concessió.
- Partida de 70.000€ previstos per ingressos Biomassa.
- Ingressos servei agricultura. La subvenció per aquest servei desapareix, es preveuen 15.000€ per una possible compensació pel servei que mantenim, encara que no es sap del segur.
- Disminució ingressos de la participació en els tributs Generalitat i subvenció guarderia.
- 60.962’13 € d’ingrés com a cànon compensatori a pagar per la concessió del servei d’aigües a CASSA.
- Ingressos per subvencions més significatives: 61.475€ ( PUOSC) vestidors piscina i magatzem, 121.655’87 (PAM) vestidors piscina i magatzem, 59.000€ (PAM) per manteniment.
- Altres partides d’ingressos significatives: % ingressos Estat 279.040’68, % ingressos Generalitat 77.729’23, aportacions empreses eòliques 139.000.


Principals punts a remarcar en les despeses:

- Disminució despesa personal degut a que l’any anterior es va comptabilitzar el personal de la Biomassa. Sense tenir en compte aquest fet incrementem el personal contractat que no té una subvenció directa (guarderia, servei agricultura i pavelló).
- Partida de 18.000 € per als diversos contenciosos que te l’Ajuntament.
- Contenció en moltes de les partides de despesa corrents.
- 13.000 € per a realitzar una festa del vi.
- 100.600 € en una partida anomenada despeses imprevistes i funcions no classificades. Segons s’explica aquest import està destinat a la inversió del magatzem de biomassa, però s’ha considerat millor ficar-ho així.
- 21.249’82 € en la creació d’una nova subvenció per la neteja dels boscos de la biomassa.
- Desaparició de l’ajut per llibres.
- Disminució de les subvencions a les entitats del poble. En especial destacar la eliminació de la subvenció a “La Germandat”.
- Inversions: vestidors piscina, magatzem,... 192.769’34 , equipament gimnàs 4.000, parc saludable 5.200, redaccions projectes i direccions obra 30.000, adquisició fotocopiadora 4.661’89.
- Altres partides de despesa significatives: reparacions instal•lacions municipals 85.000, enllumenat públic 73.000, festes majors 42.000, serveis neteja 45.000, serveis recollida brossa 90.000.

La radiografia general feta per l’equip de govern és que la situació de les finances municipals és bona encara que hi podria haver problemes de liquiditat si, en especial, la Generalitat, no paga els deutes que té contrets amb l’Ajuntament. Es posa l’accent en el romanent de tresoreria i en que no es te cap crèdit en entitats financeres. Les despeses que s’han de fer per la biomassa es trauran del romanent i dels 100.600 de la partida de despeses imprevistes.

CIU realitza un vot negatiu als pressupostos degut a que la política de l’equip de govern segueix sent la de no intentar un consens previ.
No s’entén la reducció de subvencions a totes les entitats quan per altra part se’ls hi demana més col•laboració, en especial per fer una nova festa, la festa del vi.
No s’entén la eliminació de la subvenció a “La Germandat” quan aquesta era solament de 1.000€. En aquest punt sorgeix la discussió de que s’ha eliminat aquesta subvenció perquè en la passada junta de la Germandat no és va explicar tota la veritat de la col•laboració de l’Ajuntament amb aquesta entitat i que la junta de la Germandat fa moltes vegades política. El regidor de CIU exposa que els problemes amb la germandat fa anys que duren i que ja han passat diversos presidents i els problemes persisteixen, en canvi l’alcalde és el mateix pel que qui fa política són els polítics, és a dir, l’Ajuntament.
Tampoc no s’entén que hi hagi una partida de 100.600 € amb el nom de despeses imprevistes, encara que es digui que ha de ser per a la biomassa. Això és una evidència que amb el pressupost es pot fer el que convingui.
No s’entén perquè al 2011 no es va aplicar l’ajut per a l’adquisició de llibres i al 2012 desapareix. Al respecte es considera que l’opció proposada en el seu moment per CIU de reutilització de llibres era l’adequada i així s’ha demostrat, ja que el mateix alcalde considera el procediment de l’ajut que van fer massa feixuc.
No s’entén com és que en la liquidació del 2011 la partida dedicada a l’adquisició de la parcel•la sigui de 80.000€ i en canvi la factura pagada sigui de 124.789’99€. On consta la diferencia?
Hi ha una discussió per les xifres del romanent que tenim, ja que l’alcalde considera que és de quasi 1.000.000€ i en canvi ALS PAPERS DE L’AJUNTAMENT el romanent és de 709.748’33. Els números són bons pel que no cal dir coses inexactes.

100% també vota en contra dels pressupostos per diverses raons: no voluntat per pactar els pressupostos, inexactitud en algunes partides, no estar d’acord amb la inversió dels vestidors i magatzem de la piscina,... A més troba que les dietes per càrrecs electes haurien de ser en nòmina i no per indemnitzacions.

3 comentaris:

  1. Uff, pel que poseu aquí, els pressupostos i gastos que presenta l´Ajuntament són molt poc clars. Suposo que els de CIU els enteneu, per tant seria d´agraïr que algú expliques:
    1.-La diferencia de preu de la parcela supera els 44.000 euros. On són?
    2.-No hi ha diners per a llibres pero si per al gimnas... Així ens va, llibres no calen sino se sabria massa.
    3.-Reparacions municipals: 85000 euros! on està la licitació corresponent? A CAP LLOC.
    4.-Enllumenat public: 73000 euros! on està la licitació corresponent? A CAP LLOC.
    5.-Projectes i direcció d´obra: 30000 euros! on està la licitació corresponent? A CAP LLOC.
    6.-Serveis de recollida de basura: 90000 euros!on està la licitació corresponent? A CAP LLOC.
    7.-Serveis de Neteja: 45.000 euros!on està la licitació corresponent? A CAP LLOC
    8.-Perque entre tots hem de pagar el sopar dels jubilats???
    9.-No cal dir tots els diners que s´han "enterrat" i "s´enterraran" a la "ciudad deportiva J Paladella" i al Projecte "BIOMASSA", projecte sense "PLA DE NEGOCI", ja que es inecesari ja que està avalat i iluminat per la CLARIVIRENCIA de J. Paladella.

    ResponElimina
  2. Intentarem respondre punt per punt a aquest anònim:

    1. La diferència de 44.000 Euros no és a cap lloc. Així com sona, no es a cap lloc, ni comptabilitzat com a deute a curt termini, ni com a deute a llarg termini, ni res de res. Incomprensible però cert. L’Ajuntament reconeix un deute a llarg termini per aquest import, però com que és a llarg termini no el comptabilitza.
    Algú ho pot entendre? Perquè nosaltres no.
    2- Cada Ajuntament posa les prioritats que ells consideren. Fa temps que el gimnàs sembla una prioritat per a aquest Ajuntament.
    3- La partida de despeses de reparacions municipals de 85.000€ és en conjunt. Corresponen a diferents reparacions de totes les instal·lacions municipals i fetes per diferents empreses ja que individualment son d’imports petits.
    4- La partida de 73.000€ d’enllumenat correspon a la llum de carrers i d’instal·lacions municipals. Fa poc es va canviar a Union Fenosa per intentar estalviar.
    5- Projectes i direcció d’obra 30.000 corresponen als projectes que es puguin fer per arquitectes a criteri de l’Ajuntament. No es va fer concurs pel projecte de l’Institut que pujava 120.000 € (crec recordar), pels de menys import ja no cal ni plantejar-ho.
    6- Recollida de brossa 90.000 correspon majoritàriament a la concessió per la recollida de les escombraries.
    7- Serveis de neteja 45.000€. Es fa fer un concurs a l seu dia per la concessió de la neteja de totes les instal·lacions municipals.
    8- La qüestió del sopar dels jubilats només la podem “suposar” ja que es va preguntar en ple i no es va respondre clarament.
    Podem “suposar” que el Casal d’Avis necessitava diners per alguna cosa (alguna despesa extraordinària, perquè no arribaven o per altres motius). L’Ajuntament va acceptar donar-los més diners però no va voler modificar el pressupost ni comentar-ho en ple, i per tant va pagar una factura pertanyen al Casal, en aquest cas el sopar de pre-Nadal.
    Amb aquesta pràctica es subvenciona el Casal d’Avis de forma mig amagada, ja que no consta com a subvenció sinó que es carrega a algun compte de despeses generals de l’Ajuntament.
    Això és pensant bé, perquè com ja s’ha dit, els jubilats van pagar per aquest sopar i s’hauria de preguntar a la Junta del Casal l’explicació d’això.
    Un altra possible explicació és que al subvencionar-se una associació mig d’amagat s’intentin evitar els greuges comparatius entre els diners destinats a diferents entitats.
    9- El projecte de la zona esportiva i de la Biomassa són dos projectes que el grup UPTA ha portat com a cap de llança al seu programa electoral per tant en això són coherents amb el que sempre han dit. La resta de grups tenim una visió no de tot coincident en aquests projectes, però la majoria a l’Ajuntament és la decideix.

    ResponElimina
  3. Hola, sóc en Josep Ramon Suñé Gasull,

    Ex de tot, ahir, diumenge 10 de juny hi havia més gent a la font de llavar que a Pinyeres---

    No ens en sortírem mai, crec que els temes que vas exposant ací són greus el problema és que si ho veig greu, que ho és i hi està greu, més el dia que ens expliquin (M. del Mar) i Anna Mestre Tur.
    Jo potser votaré a UPTA, amb clau Basca, "de cuanto peor mejor".

    Fins demà.

    ResponElimina

PREGUEM RESPECTE EN ELS COMENTARIS