divendres, 1 de juny del 2012

UN DIA D’UN REGIDOR DE L’OPOSICIÓ A L’AJUNTAMENT DE BATEA


Durant els anys que he estat de regidor a l’Ajuntament he dit i també m’he sentit a dir.
Tots sabem que en la política es diuen moltes coses i a vegades tots cometem errors i diem coses que no hauríem de dir o no guardem les formes que hauríem, jo inclòs.

Dic això perquè assumint que això pugui ser així, hi ha dies especials, on passen més coses del normal. Dijous va ser un dia així, almenys per a mi, perquè només amb 1 dia:

-          Em van denegar la paraula 3 vegades.
-          Em van retirar la paraula 2 vegades quan estava parlant.
-          Em van dir que és el que puc dir i que és el que no puc dir en les comissions.
-          Em van acusar d’amenaçar a l’Ajuntament.
-          Em van acusar de faltar al respecte a l’Alcalde.
-          Em van acusar de fer campanyes contra l’Ajuntament.
-          Em van acusar d’anar contra el poble.
-          Em van acusar de buscar la confrontació.
-          Em van acusar de no guardar les formes.
-          Em van donar classes de comptabilitat, de comportament, de funcionament dels plens, de funcionament de les comissions,...

Tot això només amb 1 dia.

Un es preguntarà, i perquè tot aquest “mal rotllo”?, que serà això tan gros?. Ahir va ser ocasionat, principalment per 3 causes:
Motiu 1: Considerar que hi ha un deute de 45.000 que s’hauria d’haver comptabilitzat l’any 2011 i no es va fer.
Motiu 2: Preguntar com ens gastarem 60.000 Euros en formació de la Biomassa.
Motiu 3: Demanar que es doni un plaç d’exposició pública addicional de 1 mes a un projecte d’obres.

No semblen motius massa greus veritat? Almenys a mi no m’ho semblen. Em semblen coses de la gestió diària d’un Ajuntament i que podem, com a oposició, considerar que s'ha fet algo malament, podem preguntar, proposar i opinar. Aleshores crec que ens mereixem que ens tractin amb un mínim de respecte quan fem això.
Es pot estar d’acord o en contra del que diem, però no se’ns pot tractar així per exercir la nostra tasca d’oposició.

Assumeixo que qui té la potestat per dirigir i moderar els plens és l’Alcalde, i ho fa, i tant si ho fa..., dona i retira la paraula quan vol, talla les intervencions dels altres quan ho creu necessari, treu els temes que ell vol i quan ell vol mentre els altres només ho podem fer si ell considera que és oportú, parla el temps que creu convenient i sempre acaba els torns de paraula. Davant això els altres no tenim més remei que assentir, perquè així ho marca la llei, encara que de vegades ens sembli abusiu i del tot injust.

El dijous em vaig quedar amb ganes de parlar, i es pot dir, NO EM VAN DEIXAR PARLAR a l’Ajuntament (si amb majúscula, cosa que expressa que ho dic ben fort).
I és per això que avui escric això, perquè almenys aquí no em poden interrompre, ni treure la paraula i, l’encarregat de moderar, és tan amable que em deixa parlar les vegades que vull.

Xavier Suñé Llop
Regidor de CIU a l’Ajuntament de Batea





5 comentaris:

  1. ës el que hi ha quan es fa una pregunta que no agrada o és va en contra de les idees del cap de poble...que hem d'esèrar d'un alcalde que treu a les persones del seu despatx gairebé a empentes,que afirma que un carrer és seu i q sé jo quantes coses més,només et puc dir q ànims i q avant que ho estàs fent tot el bé que et deixen...

    ResponElimina
    Respostes
    1. La millor manera d'expressar diferents punts de vista és la paraula, i on no hi ha paraula, no hi ha de llibertat d'expressió. No sempre qui té la majoria, té la raó, ni es fan les coses de la millor manera possible. També cal recordar, que fer callar o no deixar parlar a un regidor, suposa no donar la paraula a 210 ciutadans de Batea o potser millor dit, a 536 ciutadans del poble. És molta gent per no tenir-la en compte.

      Elimina
  2. Endavant i bona feina. Des d'avui això ja ho té la premsa i probablement començaran a rascar... Salut i força Xavi!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sóc en Josep Ramon Suñé Gasull,

      Que tinguis sort, Xavier Suñé Llop, crec que no te'n sortiràs que tot encara avui juny de 2012 i que vistos tots els temes que comentes, la poca o nul·la presència de 100X100, la poca visibilitat d'oposició real i els problemes, repetitius, com d'etern retorn, que expliques, no hi veig sol·lució, per tant sort i endavant.

      Cada cop, o els únics cops que nosaltres amb suport, etc... li vàrem retocar els pressupostos va ser bestial la bronca.

      Aquells que li varen, li han donat i encara li donen la confiança que el facin fora, nosaltres amb 210 vots, ens diuen que no... que no en tenim prou. Per poc i un regidor.

      Bé, endavant, bona feina i et creiem, ara com ho gastaran, que en faran, quina transparència? No sé sap?

      Fins demà.

      Elimina
  3. Uuhhh! Veig que ya esteu caient del burro! us pensaveu que "cascaborres" era o es democrata? estos quan estan al poder ni democracia ni h....! s´omplen la boca de igualtat, respecte, drets, lo poble,......bla bla bla bla bla. Quan parlon au de portar un diccionari:
    -Democracia: quan mano yo, tots a callar. Si manen los altres tot es dir que retallen drets ........
    -Igualtat: jejejeje. Anchufar tots los meus, clientelisme i embolica que fa fort.
    -Respecte: no saben lo que es
    -Drets: yo tots, tu cap
    -Lo millor pal poble: lo millor pa continuar chupan de la vaca

    ResponElimina

PREGUEM RESPECTE EN ELS COMENTARIS